Monday 27 April 2015

8 Makanan untuk Memperkemaskan ASI

8 Makanan untuk Memperkemaskan ASI

ASI (BMS) dengan baik diberikan kepada bayi. Selepas kelahiran, ibu harus diberi susu ibu selama enam bulan apabila anaknya.
Susu ibu adalah makanan terbaik yang boleh diberikan kepada bayi untuk pembangunan. Tetapi, ia seolah-olah masih ada seorang ibu yang tidak memberikan beberapa penyusuan eksklusif untuk anak-anak mereka kerana banyak faktor, seperti kerja sibuk, penyusuan tidak tercekik, dan sebagainya.
Pelbagai Jenis-jenis itu sebenarnya mempunyai penyelesaian. Bagi anda yang ibu-ibu bekerja yang sibuk, boleh membaca garis panduan helah menyusukan Bagi wanita kerjaya. Bagi ibu yang susu ibu dia tidak tercekik dapat diatasi bersama pelbagai jenis penggunaan makanan.
Salah satu makanan yang ia telah tidak dijumpai bit yang memudahkan penyusuan Untuk daun katuk. Bukan itu sahaja, tetapi masih ada satu lagi makanan yang anda makan dalam usaha meletakkan susu yang tidak goyah dan kanak-kanak itu boleh menjadi lebih sihat. Apa makanan?

1. Lobak
Lobak mengandungi fitoestrogen yang sangat besar bagi ibu-ibu menyusu. Selain itu, beta-karotena dan vitamin A di dalamnya tenaga utama pula dibayangkan untuk menjaga ibu-ibu yang menyusukan.

2. Bayam
Sayur-sayuran yang mempunyai sumber vitamin K, A, dan asid folik sama ada dimakan Bagi ibu-ibu mengandung dan menyusu. Selain itu, kandungan fitoestrogen, dan untuk menopang meningkatkan kesihatan tisu payudara dan susu badan untuk merangsang luar itu tidak terhenti.

3. Papaya
Betik apabila dimakan semasa menyusu boleh meningkatkan pengeluaran susu, tisu payudara dan payudara susu ibu tidak terhenti. Faktor diperolehi daripada kandungan yang berada dalam betik adalah enzim dan fitokimia.

4. Oatmeal
Tidak Hanya untuk merendahkan tahap kolesterol, oatmeal juga dapat membantu tubuh ibu yang baru sahaja melahirkan lebih santai. Aspek ini juga melegakan siaran badan oxytocin hormon yang terlibat dalam pengeluaran susu ibu.

5. Beras perang
Karbohidrat kompleks karbohidrat akan tajir paliatif untuk mengekalkan tahap tenaga penyusuan ibu. Selain itu, vitamin dibayangkan terhadap beras merah dan mencetuskan rembesan prolaktin yang boleh memudahkan penyusuan.

6. Salmon
Ikan merupakan salah satu makanan yang paling penting bagi ibu kejururawatan. Ikan yang digunakan untuk kedua-dua salmon. Kandungan asid lemak dapat memberikan rangsangan untuk membekalkan susu dari ibu-ibu menyusu. Selain itu, dengan kualiti salmon memakan dan susu itu lebih berkhasiat untuk bayi.

7. Apricot
Aprikot mengandungi tryptophan yang boleh meningkatkan tahap prolaktin. Buah satu yang kaya dengan serat, vitamin dan kalsium. Ketahuilah bahawa makanan yang akan tajir kalsium sangat baik dimakan untuk menopang susu hasil.

8. Asparagus
Kandungan yang ada dalam asparagus sangat utama dalam mengekalkan bekalan susu yang sihat untuk ibu-ibu yang menyusukan bayi. Selain itu, menggugurkan kandungan dan dapat menyokong peningkatan bekalan susu.

Bahawa makanan yang anda boleh makan ketika penyusuan badan. Sebaik-baiknya, makan banyak makanan kepada susu yang tidak goyah dan biarkan bayi mendapatkan susu yang berkualiti.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive